Categories
- Boost Your Career (6)
- Boost Yourself (8)
- Leadership (4)
Recent Posts
«Το 68% των εργαζομένων προτιμά να μιλήσει για θέματα εργασιακού stress σε ένα Robot παρά στον Manager του»
Αυτό είναι ένα από τα ευρήματα πρόσφατης διεθνούς έρευνας και ο λόγος που θεωρείται ότι απαντούν έτσι είναι γιατί: Α)δεν υπάρχει «αξιολογική κρίση» (no judgement) από την μεριά του Robot σε σχέση με το εάν μιλήσουν στον manager τους και Β)μειώνεται η πιθανότητα αντίδρασης που ενδεχομένως θα είχε ο manager τους.
Παράξενο; Μάλλον ναι …
Έχοντας ιδιαίτερη ευαισθησία σε οτιδήποτε αφορά ζητήματα mental health στο εργασιακό περιβάλλον, θα ήθελα να μοιραστώ κάποιες σκέψεις ξεκινώντας πρώτα με δυο παραδοχές
1)Τα θέματα mental health ενώ μπορεί να φαίνονται «ευαίσθητα» και αρκετά προσωπικά για τον καθένα είναι, τις περισσότερες φορές, «κοινά» και δεν πρέπει να αποτελούν πλέον ταμπού. Οικονομικές δυσκολίες, πολλές ώρες εργασίας, αλλαγές στον τρόπο εργασίας, αβεβαιότητα, τεχνολογική επανάσταση, αγωνία εξισορρόπησης οικογένειας και καριέρας, απώλεια εργασίας του/της συντρόφου που τη βιώνουν πολλά σπίτια, εξέλιξη καριέρας είναι μερικά από αυτά που βιώνουμε οι περισσότεροι από εμάς
2)Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε όλοι ότι, το πρώτο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι υποστήριξη, να τα «βγάλουμε» από μέσα μας και σίγουρα όταν το κάνουμε αυτό δεν θέλουμε κάποιον «κριτή» …δεν χρειαζόμαστε κριτές …..θέλουμε κάποιον να μας ακούσει, να μας κατανοήσει και να μας υποστηρίξει.
Αυτόν το ρόλο δεν χρειάζεται και δεν πρέπει να τον παίξει ο manager. Δεν έχει τα εργαλεία, δεν έχει τις γνώσεις και σίγουρα δεν μπορεί να είναι στις αρμοδιότητές του. Το λέω αυτό γιατί, τον τελευταίο καιρό η αρθρογραφία που έρχεται στα χέρια μου μεταθέτει «εντέχνως» και αυτό την ευθύνη των managers.
Νομίζω ότι την έρευνα χρειάζεται να την «διαβάσουμε» με διαφορετική προσέγγιση: Η επιλογή των Robot δεν έρχεται να «αμφισβητήσει» την εμπιστοσύνη ανάμεσα στους managers και τους εργαζόμενους. Περισσότερο καταδεικνύει 1) την έκταση των mental health issues στα εργασιακά περιβάλλοντα 2)την ανάγκη να βοηθηθούν και 3) να βοηθηθούν από κάποιον που να ξέρει πως να το κάνει.
Νομίζω ότι το καμπανάκι της έρευνας απευθύνεται στις διοικήσεις των εταιρειών ώστε τα θέματα mental health να μπουν σε προτεραιότητα χωρίς ταμπού και στερεότυπα αλλά με φροντίδα. Να δρομολογηθούν δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση σε συνεργασία με «επαγγελματίες» που έχουν εκπαιδευτεί χρόνια για να μην είναι «κριτές» αλλά υποστηρικτές. Όσο για τους managers….χρειάζεται να μπορούν να «αφουγκράζονται» που υπάρχει τέτοια ανάγκη στους ανθρώπους τους ή και στους ίδιους και να μπορούν να έχουν την βοήθεια που χρειάζονται.
*Η έρευνα έγινε σε διεθνές επίπεδο από την Oracle το 2020 ενώ μερικά άλλα ενδιαφέροντα ευρήματα είναι τα ακόλουθα:
(https://www.oracle.com/human-capital-management/ai-at-work/ )